Kontakt oss

LydForetaket AS

Org.nr: 920 898 874

post@lydforetaket.no 

  • White Twitter Icon
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Kontakt_oss  /  Frakt  /  Retur   Betaling

© 2018 LydForetaket AS.  Alle rettigheter reservert. Org nr.: 920 898 874

Vi aksepterer

Her er du:  Hjem  >  Våre betingelser

VÅRE BETINGELSER

Les dette før du handler. 

Fant du ikke det du lurte på?

Kontakt oss >

Våre betingelser

 

Innhold 

 

1. Generelt

2. Personopplysninger/personvern

3. Informasjonskapsler/cookies

4. Priser og lagerstatus

5. Bestilling og betaling

6. Frakt og levering

7. Angrerett og retur

8. Reklamasjon og service

9. Nyhetsbrev og kommunikasjon

10. Opphavsrett

11. Annet

 

1.     Generelt

Betingelsene på disse sidene gjelder for kunder av LydForetaket AS og besøkende på våre sider. Når du gjennomfører kjøp på våre sider inngår du en bindende avtale med LydForetaket AS, som er gjeldende fra det tidspunktet vi mottar din bestilling. 

 

Forbehold om feil

Vi tar forbehold mot feil i priser og feil i beskrivelser og bilder, eventuelle skrivefeil, tekniske feil, prisendringer og utsolgte varer. Vi tar også forbehold om utsolgte varer og forsinkelser i leveringer fra våre leverandører. Vi forbeholder oss retten til å kansellere avtaler dersom det er teknisk feil, feil på priser, produktinformasjon, bilder eller lignende, dersom du som kunde innså, eller burde ha innsett, at det er feil informasjon. Innholdet på nettsiden kan endres uten forvarsel.

 

Vår kontaktinformasjon:

LydForetaket AS

Org nr: 920 898 874

Kontaktadresse: Engerjordet 7, 2070 Råholt

E-post: post@lydforetaket.no

 

2. Personopplysninger/personvern

Når du foretar kjøp og registrerer deg i vår nettbutikk forutsettes det at du har lest og godkjent våre brukerbetingelser og vår personvernpolicy. For å drive nettbutikk og nettsider må vi samle inn og behandle nødvendig personling og ikke-personlig informasjon. Les mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger og annen informasjon i vår personvernpolicy. 

 

Dersom du legger inn produktanmeldelser vil det du skriver, samt navnet du velger å vise, bli tilgjengelig og synlig for andre som bruker våre sider. Vi forebeholder oss retten til å bruke tilbakemeldinger og anmeldser av oss og våre produkter på våre nettsider, facebook-sider samt andre sammenhenger der det er hensiktsmessig. 

 

3. Informasjonskapser/cookies

Vi brukes cookies på våre sider for å gjøre våre sider enklere og mer praktiske å bruke for våre kunder. Vi bruker også cookies for å muliggjøre driften av vår nettbutikk. Les mer om hvilke cookies vi bruker her.

 

4.     Priser og lagerstatus

Priser

Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt. For fastlandsnorge er frakt inkludert i prisen ved kjøp over KR: 1000, Prisene på høyttalere er oppgitt  som pris per par. Unntaket er subwoofere, komplette systemer/pakker og senterhøyttalere dersom ikke annet er oppgitt. Alle priser, beskrivelser og spesifikasjoner på produktene er gitt med forbehold om skrivefeil.

Lagerstatus

Lagerstatus holdes oppdatert jevnlig, men det kan forekomme avvik. I et slikt tilfelle vil du få beskjed via epost eller telefon. Både priser og lagerstatus kan bli endret når som helst, selv etter at du har lagt de i handlevognen. Dersom du har produkter i handelvognen er ikke dette bindende før du har gjennomført kjøpet og fått en bestillingsbekreftelse og ordrebekreftelse fra oss. 

 

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt fra leverandør. Vi kan også kansellere din bestilling ved kjøp av store kvanta og mistanke om organisert videresalg. 

 

5. Bestilling og betaling

 

Bestilling

Når du gjennomfører en bestilling vil du motta en e-post fra oss med bestillingsbekreftelse. Nåv i har fått gått gjennom ordren vil du motta en ordrebekreftelse. Vi oppfordrer våre kunder til å sjekke at ordrebekreftelsen stemmer overens med hva du bestilte. Gi oss beskjed så fort som mulig dersom du oppdager noe feil. 

Betaling med kort – Stripe

Du kan velge å betale med kort, eller du kan be om faktura. Alle korttransaksjoner blir behandlet av Stripe, og de godtar VISA, Mastercard og Amex. Alle kortransaksjoner gjennom våre sider blir gjennomført via Wix.com Stripe. Les mer om deres personvernpolicy her. Skulle du ha behov for andre betalingsmetoder ber vi deg ta kontakt med oss. 

Andre betalingsmåter

Dersom du ønsker faktura velger du offline betaling, og skriver i meldingsfeltet at du ønsker å få tilsendt en faktura. Vi sender da en faktura til den e-postadressen du registrerte i forbindelse ved kjøpet. Dersom du velger faktura kommer det 49 kr i tillegg i prisen. Vi sender så ut varene når vi har fått pengene på konto. Dersom du velger faktura må du påberegne noe ekstra leveringstid, da det kan ta  tid å få pengene fra transaksjonen inn på vår konto. 

6.     Frakt og levering

 

Frakt

 

Lagerførte varer sendes normalt ut innen to virkedager. Ved høytid eller annet som medfører forskyvning, vil varen bli sendt førstkommende virkedag. Dersom varen ikke er på lager må bestillingstid påregnes (avhengig av den individuelle leverandør).

Du vil da få informasjon om dette via e-post.

 

Vi sender kun til fastlandsnorge. Leveringstid fra vi har sendt varen til du mottar den vil normalt være 3-7 dager. Estimert leveringstid betyr ikke at det er garantert leveringstid. 

Alle varer blir sendt med Posten dersom ikke annet er avtalt/spesifisert. Tid fra varen blir sendt fra oss til den aknkommer deg vil være avhengig av den generelle postangen, og hvor i landet du bor. Store kolli som overgår vekt og størrelsebegrensningene til Posten vil bli sendt med Bring eller tilsvarende selskap, og det må påberegnes at det kan ta lengre tid. 

Fraktkostnader blir lagt til i kassen før du betaler, og gjelder kun fro varer under totalt 1.000,- NOK. Kjøp på over 1.000,- NOK har fri frakt til fastlandsnorge med mindre annet er spesifisert. 

 

Bedriftspakke dør-dør leveres på døren man-fre mellom. kl.10-16. 

Er du ikke tilstede i tidsrommet vil pakken leveres til nærmeste postkontor. 

 

Varer til levering via fraktselskap

Kolli med vekt over 35 kg og varer som må fraktes på pall vil sendes med Bring og leveres på døren. Tidspunkt for leveransen vil avtales nærmere på e-post. Du kan betale med kort (VISA/Mastercard/Amex). Leveringstid er avhengig av hvor i landet du bor. Normal elvering i slike tilfiller vil ta mellom 2 og 9 dager fra vi sender varen. 

Leveringstid

Normalt vil vår leveringstid være 3-6 virkedager fra du har motttatt ordrebekreftelsen. Avvik kan forekomme. Hvis du bestiller varer som er midlertidig utstolg, vil du bli informert via e-post eller telefon med opplysning om forventet leveringstdispunkt. Ønsker du ikke å motta varen på grunn av forlenget leveringstid/restordre, har du naturligvis muligheten til å avbestille den. Varer som forhåndsbestilles vil normalt leveres i løpet av 3-5 virkedager fra varen ankommer vårt lager. 

Forsinkelser

Dessverre kan forsinkelser forekomme. Dersom det skulle oppstå forsinkelse utover det som normalt vil kunne påregnes, vil du bli kontaktet av oss.

 

Transportskade

I fraktprisen ligger det også en forsikring som dekker tap og eventuelle skader på produktet under transporten fra oss til deg. Hvis det er synlige skader på emballasjen når du mottar varen, skal du i utgangspunktet nekte å motta varen. Hvis du likevel tar imot varen må du be Posten eller fraktselskapet om å notere at emballasjen ble skadet under transporten og har synlige skader. Ta bilder av skadet emballasje og gi oss beskjed så fort som mulig. Kontroller produktet. Er det feil eller skader på produktet når det er pakket ut, må du ta bilder av eventuelle synlige skader og kontakte oss så raskt som mulig. Så vil vi sørge for den videre saksgangen, slik at du ka n få byttet produktet ditt uten unødvendig venting.

 

7. Angrerett og retur

 

Angrerett

Du har 14 dages angrerett/returrett på varer kjøpt i vår nettbutikk. Angreretten er gjeldende fra den dagen du mottar pakken fra oss. Varene returneres til vårt lager. Har du et eller flere produkter som skal returneres til oss må du fylle ut returskjemaet som fulgte med produktet. Trenger du nytt skjema kan du laste det ned her. Dette gjelder uansett årsak, enten det er angrefrist, eller en vare som trenger service.

 

Returnerer du et produkt, skal det være komplett, uskadet, med alt tilbehør, pakket i original emballasje. Dette inkluderer alle manualer og andre dokumenter som fulgte med. Ikke bruk teip eller skriv rett på originalembalasjen. Husk at varen skal selges på nytt. Varen skal pakkes og sendes på samme måte som du fikk den levert. 

Ved retur eller bytte er det du som er ansvarlig for returfrakten og for betalingen av den. Eventuelle skader, merker eller andre mangler som medfører tap av gjensalgsverdi trekkes fra tilbakebetalingen. Vi tar ikke imot sendinger i oppkrav.

 

Benytter du deg av av angreretten, vil du motta tilbakebetalingen innen 14 dager fra den dag vi mottar din retur. Husk å ta vare på dokumentasjon og sendingsnummer for returnert vare. Returen er ikke gjennomført og pengene kan ikke tilbakeføres før varen er på pålass hos oss, og vi har fått testet og godkjent produktet. 

 

Pickupper, hodetelefoner, øreporopper, CD, SACD, DVD, LP og Blu-ray kan ikke returneres hvis varen har vært pakket ut av originalemballasjen, og/eller forseglingen er brutt. Kabel fra rull kan heller ikke returneres. Spesialbestillinger av kabler og andre produkter er ikke dekket av engrerett/returrett. 

Angrerettskjema som fulgte med varen må være korrekt uttfylt og sendt sammen med varen. Trenger du nytt skjema kan du laste det ned her.

 

Varer som er gitt med kostnadsfritt skal også returneres dersom kjøpet heves. I spesielle tilfeller hvor det er satt et vilkår for å utløse en kostnadsfri vare, skal den kostnadsfrie varen også returneres dersom vilkåret brytes. 

Returadresse for varer kjøpt gjennom nettbutikken


Hvis du ønsker å returnere en vare skal du sende den til:

 

LydForetaket AS
Engerjordet 7
2070 RÅHOLT 
Norge

Uavhentet pakke

Dersom du ikke henter pakken eller nekter mottak av denne, vil du ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 20. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur  i tillegg til et gebyr pålydende kr 250,- til for behandling av saken.

 

 

8. Reklamasjon og service

 

Reklamasjon og undersøkelsesplikt

Når du mottar en vare må du så snart som mulig undersøke produktet. Dersom det er feil på produktet kan du ha rett til å reklamere. Reklamasjonsrett er fastsatt i forbrukerkjøpsloven. Det er normalt to års reklamasjonsrett på produkter, men denne retten er utvidet til fem år dersom det er produkter som er ment å vare lenger. Produkter som høyttalere o.l. er varer som har fem års reklamasjonsrett. 

 

Reklamasjonsretten i Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å få utbedret feil og mangler som skyldes produksjonsfeil eller andre forhold som var til stede da produktet ble laget. Dersom du kjente til feilen eller du selv har gjort noe som har forårsaket feilen må du selv dekke reklamasjonskostnader. 

 

Skulle det oppstå en feil ved varen du har kjøpt hos oss må du gi beskjed så fort som mulig og innen rimelig tid fra feilen er oppdaget. I reklamasjonstilfeller ber vi deg kontakte oss før du sender inn varen. Send en e-post til post@lydforetaket.no, så tar vi kontakt med deg og avtaler returen. Så snart varen er hos oss påbegynner vi reparasjon. Dersom en feil har blitt forsøkt utbedret flere ganger, har du etter tre forsøk rett til å få byttet til en ny vare. I spesielle tilfeller sender vi lik, ny vare til deg ved mottak av varen med feil på. 

 

Dersom du sender inn et produkt med en feil som viser seg å ikke dekkes av reklamasjonsretten (f.eks hvis feilen skyldes forhold fra forbrukerens side, skade som følge av ytre påkjenning eller dersom det er snakk om naturlig slitasje) må du selv dekke alle kostnadene. Du må da selv betale frakt, samt dekke kostnad ved undersøkelse av produktet og eventuell reparasjon. Du vil bli kontaktet av oss dersom dette er aktuelt, slik at du får informasjon om kostnadene før vi setter i gang reparasjon. 

Feilsendt vare

Har du mottatt feil vare sender vi deg den riktige varen så snart vi har mottatt feilsendt vare i retur. Vi betaler returfrakten dersom du har mottatt en annen vare enn den som ble bestilt. Dersom du selv har bestilt feil farge eller feil produkt, må du betalte returfrakten og frakt på ny vare selv. 

 

Service

Dersom du har produkter som trenger service (som ikke går under reklamasjon), skal produktet sendes direkte til servicestedet. Dette gjøres for å spare deg for tid, og for å spare miljøet ved å kutte ut unødvendig trasport. Ta kontakt med oss før du sender inn produktet, da vil du få informasjonen du trenger.

 

 

9. Nyhetsbrev og kommunikasjon

 

Når du handler på våre sider og registrerer deg, blir din informasjon lagret hos oss slik at du kan logge deg på din konto og se dine bestillinger og kjøp. Vi vil kunne ta kontakt med deg ang. dine kjøp og bestillinger, for å be deg svare på brukerundersøkelser og for å be om tilbakemelding på produktene og våre tjenester. Denne kommunikasjonen vil foregå via es-post. Du kan reserverere deg fra å motta slike e-poster ved å klikke på linkene nederst i e-postene vi sender ut. 

Vi kan også ta kontakt med deg ang. reklamasjoner, service og eventuelle andre saker. Dersom du sletter din kundekonto hos oss forsvinner all informasjon om dine kjøp. Ta derfor vare på alle kvitteringer du mottar fra oss. Dersom du har slettet din konto og skal sende inn saker til reklamasjon eller service, må du opprette brukerkonto på nytt.

Vi har et nyhetsbrev som vi sender ut de som har meldt seg på som mottakere av nyhetsbrev. Dette brevet vil i snitt bli sendt ut ca. én gang i måneden, og vil inneholde relevant informasjon og eventuelle tilbud. Ønsker du ikke lenger å motta disse nyhetsbrevene kan du enkelt melde deg av ved å følge instruksjonen nederst i nyhetsbrevet.

10. Opphavsrett

All informasjon som ligger på lydforetaket.no tihører LydForetaket AS og er beskyttet av loven om opphavsrett (åndsverkloven). Det er ikke lov å kopiere bilder, tekst eller annet med mindre noe annet på forhånd er skriftlig avtalt med LydForetaket AS.

11. Annet

 

Vi forbeholder oss retten til å når som helst endre våre vilkår og innholdet på våre nettsider.

Oppdatert 25.06.2018